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News

Simone Fattal A breeze over the Mediterranean at ICA, Milan 8 September 2021 until 9 January 2022, Opening on 8 September 2022 Curated by Alberto Salvadori with Andrea Viliani, Stella Bottai, Laura Mariano

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David Hominal: Bridge the Gap

David Hominal Group Show "Bridge the Gap" Centre d'Édition Contemporaine Genève 17 August 2021 - 10 September 2021

NOMAD ST. MORITZ

Karma International in collaboration with IGNIV Art Collection Art Fair Chesa Planta, Mulins 2, 7503 Samedan 08 - 11 July 2021 With the majestic Engadin Valley as a setting, NOMAD ST.MORITZ will open a new season of art and design after the long winter of the pandemic. Held for the first time in summer, this edition will showcase the finest collectable design from our gallery and special project partners. Invigorated by an increased presence of contemporary art in the freshness of the alpine summer, NOMAD will shine brighter than ever in 2021.   Image: Ser Serpas Untitled, 2021 Oil on canvas 105 x 82 cm 41 3/8 x 32 1/4 in   Photo credits: Nelly Rodriguez  

Pamela Rosenkranz: House of Meme

Pamela Rosenkranz Solo show Kunsthaus Bregenz, Bregenz 17 April 2021 - 04 July 2021 Wie durchlässig sind wir, wie absorbierend? Pamela Rosenkranz begreift Menschen als Membranen. Für ihre Ausstellungen wählt sie eindringliche Mittel. Im Kunsthaus Bregenz antwortet sie auf dessen Architektur. Peter Zumthor sucht phänomenologische Wirkungen: Licht, Schall, Kühle, Empfindlichkeit und Befinden spielen eine bedeutsame Rolle. Pamela Rosenkranz hinterfragt die Vergewisserung des authentischen Erlebens. Reine Erfahrung gibt es ebenso wenig wie Immunität gegen unsichtbare Existenzen. Dies ist in Zeiten einer Pandemie nicht zu leugnen. Menschsein ist osmotisch und künstlich modelliert.   Image: Pamela Rosenkranz Anemine, 2018 Miguel Abreu Gallery, New York Photo credits: Marc Asekhame Courtesy of the artist © Pamela Rosenkranz

Sergei Tcherepnin: Dreamsound

Sergei Tcherepnin Dreamsound on ORTVI 9 September, 16 September and 23 September 2021, 10am https://d38rqs2egh08o4.cloudfront.net/browser_preview/qfO1aLZG1i_inonP

Simone Fattal: Finding a Way

Simone Fattal "Finding a Way" Whitechapel Gallery, London 21 September 2021 - 5 May 2022

Vivian Suter: Earth Beats

Vivian Suter Group Show "Earth Beats: Naturbild im Wandel" Kunsthaus Zürich 9 October 2021 - 6 February 2022    

Mélanie Matranga: NERVOUS

Mélanie Matranga Solo show High Art, Arles 25 May - 26 June 2021

Dans les catacombes des Capucins à Palerme, des corps dressés, alignés, habillés, vestiges d’une pratique monacale un temps anoblie, ordonnent un théâtre de pantomimes. Gardiens désincarnés et sans lustre, vêtus d’oripeaux, leurs figures sidérantes se muent en de graves memento mori dans un spectacle aliénant à force de répétitions. Mélanie Matranga retourne à ce souvenir et dans l’ancienne chapelle expose des squelettes momifiés, aux os de tissus et à la peau de papier, aux lumières cliniques de lampes à sodium. Simulacres de mort.s à la présence tout à la fois naïve et grotesque, baignés dans une atmosphère d’autoroute, ils s’inscrivent dans une mise en scène plus interrogative qu’assertive.
  Image: Mélanie Matranga Nervous Installation View High Art, Arles, 2021

Pamela Rosenkranz: Sunrise Rise | Sun Set

Pamela Rosenkranz Group show Schinkel Pavillon, Berlin 27 February 2021 - 25 July 2021 Die generationsübergreifende Gruppenausstellung Sun Rise I Sun Set versammelt künstlerische Positionen der Gegenwart und der Moderne, die ein Weltverhältnis erlebbar machen, in dem Menschen, Tiere, Pflanzen, Technik und Ökonomie, unbelebte Dinge und Nicht-Wesen untrennbar miteinander verwoben sind. Mit fantastisch-surrealen Landschaften, bio-technischen Hybriden und futuristischen Szenarien und konkreten Zukunftsvisionen schafft die Ausstellung einen multisensorischen Erfahrungsraum, der unserer von Restriktionen, Unsicherheiten und Verlusten geprägten Gegenwart eine alternative Realität entgegensetzt. In einem Moment, in dem die Bewohnbarkeit des Planeten aufgrund menschlicher Aktivitäten stark bedroht ist, gilt es die Rolle des Menschen als Teil eines Ganzen neu zu konfigurieren, die Grenzen unserer Spezies zu überdenken und Hybridität in allen Formen anzuerkennen.  Ausgehend von Ideen zirkulierender, vernetzter Systeme und artenübergreifenden Denkens macht Sun Rise I Sun Set die unauflösliche Durchdringung und Abhängigkeit der menschlichen und nicht-menschlichen Umwelt erfahrbar und erprobt dabei alternative Haltungen und Lebensformen, die angesichts einer sich radikal verändernden Realität unabdingbar erscheinen.   Image: Pamela Rosenkranz Videostill by Joseph Kadow Schinkel Pavillon, Berlin, DE

Sylvie Fleury: Evelyne Axell: Body Double

Sylvie Fleury Group show with Special Participation of Sylvie Fleury Muzeum Susch, Susch 01 August 2020 - 22 May 2021 Curated by Anke Kempkes and Krzysztof Kościuczuk Muzeum Susch presents Body Double, a retrospective exhibition of the Belgian Pop-Surrealist Evelyne Axell (1935-1972). With her original feminist approach in the 1960s Axell became one of the pioneers of Pop Art in Europe. Her distinct body of work is populated by an all-female universe, transcending the established iconography of Pop Art at the time and reclaiming the discourse of women’s sexuality. As a special contribution, the exhibition features the prominent installation Marcel et Robert (2009) by Swiss artist Sylvie Fleury, entering into a cross-generational iconographic dialogue with Axell’s work. The rotating disk forming the base of Fleury’s work is designed as a giant Pop-coloured target mirroring the concentric composition in Axell’s painting The Wall of Sound (1966).   Image: Sylvie Fleury André et Robert (mint pearl and aubergine), 2019 Mini skirt and mannequin legs 110 x 40 x 55 cm 43 1/4 x 15 3/4 x 21 5/8 in Photo credit: Flavio Karrer  

Sylvie Fleury Mondrian Dresses

Sylvie Fleury: Smoke and Mirrors: The Roaring Twenties

Sylvie Fleury Group show Guggenheim Museum Bilbao 30 March - 19 October, 2021 The Guggenheim Museum Bilbao is organizing the exhibition Smoke and Mirrors: The Roaring Twenties, in cooperation with the Kunsthaus Zürich. The aim of this exhibition is to highlight the great utopias emerging in the first half of this decade and explores their still lasting effect on people's everyday life and the arts. Image: Sylvie Fleury Mondrian Dress Rack 3 Mondrian dresses, 3 clothes racks, 3 hangers 150 x 80 x 200 cm  

Vivian Suter: Painting Stone

Vivian Suter Group Show Villa Lontana, Rome 24 May - 24 July 2021   Image: Vivian Suter Untitled, 2020 Mixed media on canvas 240 x 180 cm Phto credits: Flavio Karrer

Sylvie Fleury: Skulptur in der Schweizer Kunst von 1945 bis heute

Sylvie Fleury Group show Aargauer Kunsthaus, Aarau 12 Juni - 26 September 2021

 
Image: Sylvie Fleury First Spaceship on Venus, 1995 Aluminium, Stahl, Abspielgerät, Lautsprecher 350 x 130 x 130 cm

Vivian Suter: Museo Reina Sofia

Vivian Suter Museo Reina Sofia, Madrid 24 June 2021 - 10 January 2022 The artist Vivian Suter (Buenos Aires, 1949) will be the protagonist at the Palacio de Velázquez in Retiro Park at the end of 2020. In 1983, she took up permanent residence in the heart of the Guatemalan jungle, and there, from her studio in Panajachel, her work evolved toward an increasingly close exchange with the natural environment, rendered on vivid and colorful canvases that relinquish the frame. Image: Vivian Suter, Nisyros (Vivian’s bed), 2016–17 Various materials Installation view Glass Pavilions on Kurt-Schumacher-Strasse, Kassel, Documenta 14 Photo credits: Fred Dott

Vivian Suter: Earth Beats / Naturbild im Wandel

 

Vivian Suter Group Show Kunsthaus Zürich, Zurich 04 October 2021 - 06 February 2022
«Earth Beats» ist ein künstlerisches Plädoyer zum Schutz der Erde und ihrer natürlichen Ressourcen für zukünftige Generationen. Diese Ausstellung ist sowohl historisch als auch gegenwartsbezogen und zukunftsorientiert, greift mit dem in der Natur ablesbaren Klimawandel ein höchst aktuelles Thema auf und eignet sich darum bestens als anregende Publikumspräsentation anlässlich der Eröffnung des Erweiterungsbaus des Kunsthaus Zürich. Die Natur ist mit der Landschaftsmalerei fest in der Kunstgeschichte der Neuzeit verankert. Während wir ihr in herkömmlichen Ausstellungen jedoch weitgehend als idyllische Szenerie begegnen, tritt sie in den letzten Jahren immer deutlicher als durch Menschenhand bedrohte und darum schützenswerte Instanz auf, in der Berichterstattung genauso wie in der Kunst. Dies lässt sich weitgehend durch das wachsende gesellschaftliche, globale Bewusstsein für ökologische Fragen und den dringenden Handlungsbedarf in Sachen Klimaschutz erklären. Schaut man etwas genauer hin, lässt sich jedoch feststellen, dass die bedrohte Natur bereits in den Anfängen der Industrialisierung ein Thema wurde und unter diesem Vorzeichen auch ins Visier der Künstler rückte.
Image: Vivian Suter Photo credits: Flavio Karrer
 

Meret Oppenheim, Carissa Rodriguez: The Flames. The Living Art of Ceramics

Meret Oppenheim / Carissa Rodriguez Group show Musée d'Art Moderne de Paris, Paris Curated by Anne Dressen 15 October 2021 - 06 February 2022 This exhibition will explore ceramics within its intrinsic relations to art but also, more broadly, to humanity. Ceramics is one of the oldest form of human artistic expression. It has been utilized in the production and reproduction of idols, architecture, and food, employing minerals that precede mankind. Many religions and myths regarding the creation of man are believed to have originated from mud. Ceramics—halfway between handicraft, art, and design—is a universal form that forces us toreconsider the categories that usually hierarchize the arts. It is a medium that integrates sculptural, pictorial, utilitarian, craft,industrial, and amateur dimensions. It is also aprocess based practice that can be seen through the lens of relational aesthetics and performative arts Image: Carissa Rodriguez La Collectionneuse, 2015 16.5 x 12 cm  

Meret Oppenheim: Arbeiten auf Papier

Meret Oppenheim Solo show Kunstmuseum Solothurn, Solothurn 23 October 2021 - 27 February 2022 Das Kunstmuseum Solothurn hat 1974 mit einer Einzelausstellung für Meret Oppenheim die erste Übersichtsausstellung des Schaffens in der Schweiz ermöglicht und damit wesentlich zur Vermittlung der Künstlerin beigetragen. Dank Ankäufen und Schenkungen besitzt das Museum heute einen umfangreichen und wertvollen Werkbestand aus allen Schaffensphasen. Dazu gehören auch 18 Original-Arbeiten auf Papier: Blätter in Tusche, Bleistift, Farbstift, Kohle und Gouache aus einem Zeitraum zwischen 1933 und 1975. Das Kunstmuseum Solothurn hat sich über viele Jahre in besonderem Masse für die Vermittlung von Schweizer Zeichnerinnen und Zeichnern des 19. Jahrhunderts und der Moderne engagiert. Mit Einzelausstellungen und Katalogen wurde etwa das zeichnerische Schaffen von Cuno Amiet, Albert Anker, Giovanni Giacometti, Otto Morach, Sophie Taeuber-Arp oder Félix Vallotton beleuchtet. Mit einem retrospektiven Überblick von Meret Oppenheims Arbeiten auf Papier findet diese Ausstellungsreihe rund 50 Jahre nach der Solothurner Wiederentdeckung der Künstlerin einen weiteren Höhepunkt.  

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Meret Oppenheim Rose im Glas, 1932 Ink on paper 27 x 21 cm 10 10/16 x 8 4/16 in Photo credits: Flavio Karrer

Vivian Suter: Retrospektive

Vivian Suter Kunstmuseum Luzern, Luzern 06 November 2021 - 13 February 2022   Image: Vivian Suter Untitled, 2017 Mixed media on canvas 237 x 182 cm 93 4/16 x 71 10/16 ins

Vivian Suter: Vleeshal Center for Contemporary Art

Vivian Suter Vleeshal Center for Contemporary Art, Middelburg (NL) January - March 2022 Image: Vivian Suter Untitled, 2019 Acrylic on canvas 235 x 179 cm (92/1/2 x 70 1/2 in) Photo credits: Flavio Karrer

Elisabeth Wild: Future of Futures

Elisabeth Wild Group show Nottingham Contemporary October 2022   Image: Elisabeth Wild Untitled, 2019 Collage on paper 24.5 x 18 cm 9 5/8 x 7 1/8 in

Vivian Suter / Elisabeth Wild : 2022

Vivian Suter and Elisabeth Wild Art on the Underground, London Spring / Summer 2022 In 2020 Art on the Underground will present major site-specific commissions by Lucy McKenzie, Vivian Suter, and Helen Johnson alongside two Pocket Tube map covers by Elisabeth Wild and Phyllida Barlow. 2020 marks Art on the Underground’s 20th anniversary, a key milestone celebrating its history of working with prominent contemporary artists as a leading commissioner of public art. Vivian Suter will create her first public commission in the UK comprised of over 120 new paintings at Stratford station. For the spring pocket Tube map, Elisabeth Wild will create a new collage inspired by London Underground architecture in colours that recall the luscious landscape of her home in Guatemala. Image: Vivian Suter Portrait Photo credits: Flavio Karrer  

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